marți, 1 februarie 2011

Hej då Spania!

Stiu ca a trecut ceva timp de cand nu am mai scris insa a fost o perioada foarte plina dar va scriu acum cand partea spaniola din expeditia noastra catre Suedia se apropie de final.
Peste cateva zile ne intoarcem in tara si apoi peste alte cateva zile plecam spre Gävle.
Acum la final de luna ianuarie ce sa va spun? Am trecut testele de suedeza, cu bine eu si cu foarte bine Ina si asta ne da un pic de tonus.
Partea amuzanta e ca pentru 3 zile in Gävle o sa locuim la un hotel si o sa vad eu atunci cat de multa suedeza stiu cand o sa ma conversez cu receptionista.
Inainte de a va spune ce o sa ne astepte in Suedia vreau sa va mai spun ce am mai facut pe aici, in pitoreasca Spanie.
Un proverb suedez spune cam asa: ”E foarte bine sa calatoresti dar si mai bine e sa stai acasa”. Cum noi eram in Spania si nu in Suedia am mai tot umblat pe ici pe colo. De vreo 3 ori in Barcelona (zau ca e un oras superb) insa nu recomand barbatilor sa vina cu consoartele in perioada 6 ianuarie -15 februarie aici din motive de reduceri. Cred ca daca s-ar organiza un campionat intre diverse orase, campionat de carat sacose cu haine de la Zara, H&M, etc eu as paria pe reprezentanta Barcelonei, indiferent cine ar fi ea. Eu nu cred ca am mai vazut pana acum o femeie capabila sa care cel putin 7 plase intr-o mana cu atata usurinta. Aici insa, in perioada asta din an, e o bagatela, orice femeie poate face asta fara probleme. Eu se pare ca tot nu am inteles faza aia cu criza economica, trebuie sa mai studiez
Pentru ca dupa cumparaturi aveam nevoie si de ceva liniste sufleteasca am mai facut o calatorie la o localitate numita Montserrat unde se afla o manastire foarte frumoasa. De ce am vrut sa amintesc de excursia asta? Pai din trei motive:
1. face bine la psihic dupa o repriza de shoping a Inei (sa stii Ina ca glumesc, mai venim in Barcelona insa nu stiu daca mai gasim bilete in perioada asta din an);
2. a fost foarte interesant sa urc pe munte in mijlocul lui ianuarie imbracat in tricou cu maneca scurta;
3. am ajuns din Calafell, de unde stam, pana la Montserrat urmand informatiile goagalite pe net. Si vreau sa va spun ca tot, dar tot ce era trecut pe acel site gasit de Google avea legatura la milimetru cu realitatea, desi informatiile erau scrise prin 2008. Sa ma explic. Am luat exact trenul trecut pe acel site, tren care a venit la minutul mentionat de site, a plecat de la linia de tren mentionata de site, biletul de tren a costat cat scria pe site si tot asa.
Lucrul asta ma face sa-mi pun doua intrebari:
1. Cum pana mea se intampla lucrurile in Elvetia daca in Spania lucrurile sunt atat de organizate?
2. Oare daca eu, sa zicem ca-s spaniol, vad reclama cu frunza doamnei Elena Udrea (frunza e a reclamei nu a doamnei mentionate) si ma hotarasc sa vizitez Romania, Baicoi de exemplu, cum fac? Cred ca fac cale intoarsa si asta nu ca nu ar fi frumos Baicoiul ci pentru ca ar fi tare greu sa ajung acolo
Ma opresc aici cu povestiri din Spania, o tara pe care o gasesc fermecatoare, o tara cu oameni foarte placuti, simpatici, exuberanti si peste toate o tara cu o clima de pus pe rana.

Si acum sa schimbam Marea Mediterana cu Marea Baltica si sa va spun ca ce urmeaza sa se intample cu noi in primele zile in Suedia.
Pai in primul rand o sa vedem ce apartament am inchiriat pentru ca desi suna fffff ciudat noi nu stim cum arata apartamentul nostru. Suna ciudat dar asa e si ar dura foarte mult sa explic ce si cum e cu imobiliarele in Suedia dar poate in timp, pe masura ce alti romani vor sa ajunga acolo am sa detaliez.
Mi-a trecut glontul pe la ureche cu apartamentul din Suedia si cu ocazia asta vreau sa multumesc din suflet celor de la Google pentru hartile lor.
Prima oara ne-a fost prezentat un alt apartament, un apartament de la care aveam macar o schita si adresa. Am cautat eu dupa adresa pe Google Maps si am inceput sa vad ce se afla pe langa apartament si uite asa am descoperit eu ca peste strada se afla un club de dans unde lumea mergea frumos si invata dansuri din alea complicate. Subit dupa descoperirea asta am realizat ca apartamentul cu pricina e orientat gresit, are 7 pereti exteriori si nici copacii din jur nu aratau prea bine si am reusit sa il refuz pana sa se dumireasca Ina ce si cum.
La al 2-lea apartament, dupa ce m-am asigurat ca in jur nu se gaseste nici un club de dans ci doar un restaurant arabesc am zis ca il acceptam desi nici macar schita nu o aveam.
Deci in Suedia, intai de toate o sa vedem cum e apartamentul iar apoi o sa avem ceva de mers pe la diverse birouri de inregistare, apoi la gradinita lui Andrei, apoi pe la vestita biblioteca si ce o mai urma:)
Asadar o sa am multe ocazii sa-mi exersez suedeza mea cu accent moldovenesc si o sa am si ocazia sa vad si eu daca viata bate filmul sau cine pe cine bate.
Promit ca va tin la current.

Va salut cu drag si va trimit ganduri bune!
Ciprian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu