luni, 13 decembrie 2010

Big Brother & Stefan Hrusca

Imi este destul de greu sa ma mobilizez si sa mai scriu ce si cum se mai intampla cu noi.
Nu pentru ca nu as avea ce povesti ci pentru ca sunt olecutza obosit la mansarda.
Acum cred ca inteleg mai bine ideea cu show-ul Big Brother. Spun asta pentru ca de mai bine de o luna in hotelul in care stam nu mai exista alti clienti decat noi, cei care ne fracturam limbile cu dulcea si suava limba suedeza.
Adica, pe unde intorci capul dai tot peste polonezul X, ungurul Y sau una bucata copchil Z. Pe langa lucrurile astea repetitive se mai adauga si cate o vizita din Suedia, sa vada angajatorii daca e vreo sansa sa ne intelegem reciproc si altfel decat in limba gimnastica.
Asadar aici in Calafell se poate vorbi de o bomba cu ceas gata, gata sa explodeze. Noroc ca nu mai e mult pana la vacanta si atunci probabil cu totii ne vom mai linisti cu nervii.
Ca veni vorba de vacanta o sa va spun ca eu m-am amuzat rau cand am auzit melodia celor de la Fara Zahar – Ler de ler. Oricum, eu ii doresc muulta sanatate domnului Stefan Hrusca, nu de alta dar am citit pe net ca daca raceste se amana Craciunul...

Deci, ca sa nu o luam pe aratura de tot, incercam sa mai mergem pe ici pe colo, sa mai schimbam peisajul. Asa se face ca am ajuns intr-un loc pe nume Port Aventura.
In Port Aventura asta exista un parc de distractii plin cu toate giumbuslucurile pamantului iar eu am avut ocazia sa experimentez saltul de la 100 m inaltime si am testat si un carusel care ma tot dadea peste cap si asta se intampla la o viteza de peste 110 Km/h. Eu am scapat cu bine insa am vazut unii care dupa asa experiente nu aratau grozav insa e adevarat ca nu cred ca ei se chinuiau cu limba suedeza de 3 luni de zile. Ce vreau sa spun e ca un curs intensiv de suedeza, norvegiana, daneza, chineza, etc poate avea efecte greu de anticipat asupra psihicului, dramele nu ti se mai par drame, provocari ce inainte pareau de neacceptat acum devin floare la ureche. A fost comic ca in timp ce ne plimbam in spatele nostru era o familie suedeza. Si mai comic a fost cand am realizat ca mai si intelegeam ce vorbeau intre ei.

O vorba pe care o stiu de cand eram mic e „mens sana in corpore sano”. Cum la partea cu mintea lucrurile nu au cum sa stea prea bine si nici nu prea mai am ce face, m-am concentrat pe partea sportiva. Adica nu numai ca m-am uitat la toate meciurile importante de fotbal (nu e asa ca El Clasico de anul asta a fost de vis?) dar am si cautat sa joc cat mai mult basket sau ping pong. Ma ajuta si vremea pentru ca in timp ce jucam ping pong cu un coleg bulgar am realizat ca eu sunt in tricou la ora 7 seara in mijlocul lui decembrie...Sunt tare nocorcosi catalanii astia cu asa clima.

Nu v-am mai spus nimic in ultima perioada despre Gävle si zic ca e cazul sa remediez aceast lucru. Asadar Gävle vrea sa fie capitala culturala a Europei in 2014, motto-ul ales de ei fiind Kulturell Allemansrätt. Allemansrätt asta e un drept al fiecarui cetatean suedez sa campeze, sa culeaga flori, ciuperci, mure pe proprietatea mea, sa se scalde in raul ce trece prin gradina mea si toatea astea fara ca cetaneanul asta (sa-i spunem Svensson) sa-mi ceara si mie voie. Ma gandesc ca motto-ul Kulturell Allemansrätt e in stransa legatura cu biblioteca deschisa in fiecare zi din an. Ca sa nu intre Svensson la mine in casa si sa se apuce sa-mi citeasca cartile din biblioteca fara sa-mi ceara voie au facut o biblioteca deschisa non-stop. Evident ca anul 2014 nu a fost ales la intamplare. Intai m-au intrebat pe mine daca in 3 ani sunt sanse sa leg cateva fraze pe suedeza si cum le-am spus ca speranta moare ultima au luat raspunsul ca fiind unul afirmativ si asa a fost ales anul 2014.

In incheiere o sa va mai spun si parerea mea despre WikiLeaks. Parea mea e ca nu stiu ce parere sa mai am...dar daca printr-o intamplare o sa apara vreo stenograma in care o sa cititi ca Romania antreneaza spioni in Spania ca apoi sa-i trimita in Suedia, sa culeaga informatii despre armata suedeza, sa stiti ca nu despre mine e vorba.

Mai avem o saptamana de Big Brother pe care speram sa o ducem cu bine la bun sfarsit si apoi urmeaza o vacanta in Romania. Va marturisesc ca una din cele mai mari dorinte ale mele e ca in aceasta vacanta sa citesc vreo 2 carti in romaneste asa ca daca aveti vreo recomandare, nu va sfiiti sa-mi spuneti.

Pana atunci va rog frumos sa aveti grija de Stefan Hrusca, sa nu pateasca nimic rau, el sau lerul lui si sa ne auzim cu bine.

Va salut cu drag si va trimit ganduri bune!
Ciprian

3 comentarii: