marți, 12 octombrie 2010

Meteo, teste&rock'n'roll



Hola! Hi! Hej!

Iata ca a mai trecut ceva timp si am zis sa mai fac un update la ceea ce se mai intampla pe plaiuri gaudiene.

Pai in primul rand se pare ca “unele blesteme” au ajuns pana aici si acum ploua si iar ploua. Ma gandesc ca Bacovia avea ceva neamuri si prin zona asta…

Weekendul trecut a fost unul mai putin reusit. Zic asta pentru ca m-am uitat (evident la laptop) la meciul Franta – Romania. Meciul l-am vazut langa un bulgar si un maghiar.
Problema nu a venit de la colegul din Bulgaria ci mai degraba cred ca de la colegul maghiar. Nu sunt sigur dar banuiesc ca isi tot incrucisa degetele astfel incat sa piarda Romania. Ma gandeam sa-l intreb daca nu ii plac plimbarile cu sotia lui pe faleza insa nu am indraznit pentru ca e vorba de sotul colegei mele Judith, cel cu centura neagra la karate...

Mai departe seara a continuat in aceeasi nota. Am niste colegi pasionati de dans si cand zic dans nu ma gandesc la rap, hip hop si alte din astea. Daca era asa era bine pentru ca de dat dezordonat din maini si din picioare ma descurc. Nuuuu, ei sunt pasionati de tango, vals, cha-cha, salsa and stuff.
Si pentru ca vorbim de pasiune aici, au hotarat ca in fiecare sambata seara sa organizeze o seara dansanta (mereu am zis ca-s un tip norocos). A fost exact ce aveam nevoie dupa meciul Franta- Romania. Rezultatul? Simt ca ma paste un curs intensiv de dans cat de curand, asta pentru ca Inei ii place sa danseze.
Degeaba am incercat eu sa-i spun Inei ca eu sunt mai bun la sah decat colegul din Cehia care danseaza (trebuie sa recunosc) foarte dezinvolt tango, twist and rock and roll. Degeaba i-am spus ca stiu mai multe despre fotbal decat el, ca eu spre deosebire de el stiu ce e ala offside, se pare ca voi fi nevoit sa iau si niste lectii de dans cat de curand.
Vestea buna e ca daca eu voi fi in stare sa invat suedeza sigur voi fi in stare sa invat 3 pasi din dansurile astea complicate.

Nu stiu daca v-am spus ca in fiecare saptamana avem de dat cel putin un test de suedeza. Amuzant e ca in felul acesta am aflat si ceva specific suedez. Eu eram obisnuit cand vedeam semnul asta “√” (o bifa) pe un test corectat sa ma uit in oglinda si sa ma laud singur. Asa am facut si aici si ma minunam si eu cat de bun sunt la teste, cat de multe bife aveam pe raspunsurile mele. Asta a tinut pana saptamana trecuta cand am aflat ca in Suedia semnul asta e folosit cand un raspuns este gresit, pentru un raspuns corect se trece litera “R”. Ciudati si suedezii astia…

Sa va mai spun cate ceva despre Gävle. In orasul asta e o lupta intre doua mirosuri. Un miros fff neplacut ce vine de la fabrica de hartie din apropiere si unul foaaaaarte frumos de la o fabrica de cafea. Cei de la fabrica de cafea au dorit sa monteze nu stiu ce sisteme astfel incat mirosul sa nu se mai simta in oras, ei sustinand ca e vorba de poluare. A fost cred primul caz in istoria Suediei cand populatia unui oras a cerut sa fie poluata. Ce nu inteleg eu este altceva. De ce nu au facut acelasi demers si cu fabrica de hartie pentru ca eu cand am fost acolo am simtit doar acel miros neplacut. Ba chiar incepeam sa-mi pun intrebari(asta pana am aflat exact de unde vine acesl miros) despre cat de liberi sunt suedezii si cu cata nonsalanta isi dau ei ”aere in public”. Cu ocazia asta imi si cer scuze ca am crezut lucrurile astea despre ei.

Va povesteam anterior despre Andrei si despre usurinta cu care asimileaza informatii si mai ales despre cat de usor imprumuta accentul suedez. Pentru ca aici pot sa fiu sincer, trebuie sa marturisesc ca eu gasesc cel putin comic modul in care isi stramba suedezii gura cand vorbesc. Cand eu intalnesc in texte cuvinte ce contin ö, å, ä deja ma bufneste rasul. Sau plansul, depinde de cat de odihnit sunt.
Am incercat sa atasez 2 fisiere in care eu si Andrei pronuntam acelasi cuvant dar nu m-am descurcat, sunt novice in ale blogeritului dar o sa mai incerc.

Cam atat deocamdata. Planuim ca in weekend sa mergem in Barcelona si daca se mai intampla lucruri interesante promit sa va tin la curent.

Va salut cu drag, va trimit ganduri bune si va spun traditionalul Hej då!
Ciprian

P.S. Acum ma simt mai linistit, mai sunt romani in Calafell. Zilele trecute am auzit pe strada: “Faaaaaa Marieeeeeeeee, e deschis la farmacie!”. Adevarul e ca la cat de lunga e siesta pe aici cand vezi un magazin deschis iti vine sa strigi de bucurie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu