joi, 24 februarie 2011

Day V – Ziua IKEA


Am inceput ziua cu optimism. Urma sa primim mobila cumparata de la IKEA, inclusiv pat si saltelele mult visate. A venit si telefonul asteptat de la ei si am fost anuntati ca in jurul pranzului vor veni.
Pana atunci am mai dereticat prin casa si am mai aranjat miile de jucarii ale lui Andrei.
Ora 2 a venit, mobila a si sosit. Cu avant pioneresc, impreuna cu 2 oameni foarte amabili de la IKEA am umplut sufrageria de cutii. Le-am multumit calduros pentru ajutor insa ei au insistat sa-mi spuna ca ei imi multumesc pentru ca i-am ajutat cu descarcatul. Pareri? Comentarii? Inutil sa va mai spun ca engleza lor era la un nivel foarte ridicat.
Evident ca m-am apucat de montat patul, nu de alta dar nu doream sa mai traiesc in incertitudinea din ultimele 3 zile cand ma trezeam cu dureri de spate si nu stiam daca Ina ma batea peste noapte sau durerile sunt cauzate de dormitul pe jos.
Dupa un timp au venit si Marius si Corina sa ne ajute, atmosfera era placuta, de vineri seara, Fredagmys cum spun suedezii.
Pe masura ce patul prindea contur am realizat ca lipsea o piesa de mobilier, ceva ce juca rol de noptiera. M-am uitat eu pe factura si in graba am zis ca am identificat cam ce lispseste. Corina, foarte saritoare, a pus mana pe telefon si a sunat la Relatii clienti si profitand de cunostintele ei mai avansate de limba suedeza ii explica doamnei de acolo ce si cum. Doamna ne spune ca ii pare rau de situatie si ca luni sau marti o sa primim noptiera vietii.
Am sa fac un salt in timp si am sa va spun ca de fapt ce am zis eu ca lipseste nu lipsea si nici nu avea cum sa primim noptiera cu pricina pentru ca doamna de la casa cand am cumparat mobila nu facturase si articolul asta. Toate astea le-am clarificat in timp insa...
Seara de vineri era departe de a se fi terminat. Am inceput sa ansamblez canapeaua. Mai o gura de bere (slab alcoolizata. Este singura bautura ce contine alcool ce se poate cumpara de la magazinele obisnuite. Orice alt gen de bautura cu ceva mai multe grade se poate cumprara doar de la magazine specializate, Systembolaget cum le spune lumea aici), mai o gluma, mai o cutie de carton desfacuta.
Am desfacut toate cele 4 cutii ale canapelei, am ordonat frumos cele 3327474 suruburi si piulite aferente si am vazut ca un surub avea un defect de fabricatie. Doua ganduri mi-au trecut prin minte:
1- lasa mai ca merge asa, vorba cantecului http://www.youtube.com/watch?v=GNFZUtNyY0c
2- daca si aici...
Mai departe urmeaza punctul culminant al serii. Canapeaua era stricata, un colt din lada era pur si simplu rupt.
De data asta nu am mai avut cum sa ma fofilez si am pus eu mana pe telefon si din nou apel la IKEA. Experienta de la Vodafone mi-a fost de folos, am reusit in timp record sa razbat prin IVR-ul lor (pentru cei ce nu stiu, IVR e ceea ce va streseaza la maxim cand sunati la *222 si cineva cu voce draguta va spune apasati 1, apoi 2, apoi 3 si tot asa pana in zori) si am intrat in legatura cu o voce calda suedeza. Incercati sa va puneti in pielea mea si sa trebuiasca sa explicati ca esti fericitul posesor al unei canapele stricate + una bucata surub cu defect de la mama lui.  Distractiv, nu?
Nu o mai lungesc si am sa va spun asa. Don’soara IKEA a fost foarte amabila, mi-a spus ca o sa fie schimbata canapeua, mi-a dat un nr de inregistare si ca urmeaza sa fiu sunat de cineva de la IKEA Gävle. Tot pe scurt va spun ca saptamana urmatoare aceeasi 2 domni amabili de la IKEA au venit cu o canapea noua si intreaga si au luat canapeaua defecta fara sa intrebe absolut nimic.

Va urma!
Va salut cu drag si va trimit ganduri bune!
Ciprian

P.S. toate cele 3327474 suruburi ce insoteau noua canapea erau perfect functionale

4 comentarii:

  1. :) Veti vedea, in timp, ca increderea aceasta merge muuult mai departe si ca suedezii(daca altii vor) pot fi luati de prosti, asa verde in fata...de multe ori veti primi intrebari la care veti raspunde sincer, dar ati putea raspunde si altfel, fara ca ei sa isi dea seama ca e o minciuna...sunt sigura ca multi profita de asta, din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Inteleg ce spui, sa vedem de ce experiente o sa mai avem parte:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihaela Chiriac14 aprilie 2011, 11:54

    Io ma amuz copios

    RăspundețiȘtergere