luni, 21 februarie 2011

Day II - Design interior & mobile internet

Ziua II

Dupa un somn in limba suedeza si incurajati de faptul ca supravietuisem primei zile de front, am coborat la masa. Inca mai stateam la hotel, unul primitor asa ca daca aveti drum in Gävle si eu nu sunt acasa puteti incerca cu incredere saltelele suedeze din Clarion Winn Hotel. Stiu ca le fac reclama gratis doar ca le sunt dator celor de acolo, au fost oameni draguti si nu au pufnit in ras cand le spuneam in suedeza pe la ora 12 noaptea ca nu imi mai merge wifi-ul.
Dupa un mic dejun copios am hotarat ca trebuie sa facem o bresa pe frontul de vest adica pe frontul IKEA si am plecat la drum.
Transportul in Gävle:
Cu Volvo, Saab sau alte din astea
Cu bicicleta chiar daca nametii de zapada sunt de 2 metri si -100 grade afara
Cu picioarele din dotare pentru ca asa e  mai ieftin
Cu autobuzul ca metrou nu este. Cica ar face si metrou dar asteapta sa vada cum o sa arate noua linie de metrou din Drumul Taberei si apoi o sa copieze modelul

Noi am luat autobuzul, o calatorie de circa 20 minute costa 35 coroane si relativ odihniti si dar incordati am intrat in magazin cu gandul sa luam biblioteca ca na, nu pot face orasul de rusine (v-am mai spus de biblioteca lor deschisa in fiecare zi din an), pat, saltele and stuff.
Mai bine de 5 ore a durat lupta, am inclus aici si un armistitiu pe durata pranzului cand am mai luat niste dulceatza cu piure la bord si niste somon.
Pot sa spun asa:
Preturile sunt in general cam ca in Bucuresti
Oamenii foarte draguti si in svengleza + gimnastica (ce bine a prins antrenamentul din Spania) am reusit sa ne descurcam si sa cumparam in mare cam ce ne-am propus, transportul urmand sa ajunga acasa in cca 2 zile.
Noi am ajuns la hotel in aceleasi 20 minute, Ina si Andrei au ramas sa se delecteze cu desenele animate suedeze iar eu am plecat sa rezolv o alta problema, internetul.
Pentru ca era ultima noapte la hotel si se termina wifi-ul si pentru ca fostii colegi de la Vodafone nu au vrut sa-mi faca o oferta cu internet gratis in roaming a trebuit sa plec la vanatoare de mobile internet. Si asa am ajuns la un magazin cu nume neaos suedez, The Phone House. Am ciocanit si am scos porumbelul pe gura: Jag behöver hjälp! (adica am nevoie de ajutor). Oamenii au fost draguti, mai aveau un pic si chemau si SMURD-ul doar ca am reusit sa-i linistesc la timp.
Acum fac o paranteza. Era un banc cu unul care dorea sa cumpere o masina Dacia 1300 cu servo, abs, eps, mms, sms si alte ciudatenii din astea pe care eu nu le cunosc ca eu am avut Tico si era varianata standard, fara dotari. Vanzatorul spunea ca da, are Dacia cu de toate la care cumparatorul:
-Tu faci misto de mine?
-Vanzatorul: Da, dar cine a inceput?
De ce paranteza asta. Cu nenea cu internetul am inceput sa vorbesc in suedeza. Dupa 5 minute l-am rugat sa trecem pe engleza doar ca lunile in care am tot auzit suedeza isi spun cuvantul si parca mai repede as vorbi in suedeza decat in engleza. Problema e alta, ca in suedeza raman fara gloante, am vrut sa spun cuvinte, foarte repede.
Trebuia sa vedeti fata suedezului. A dat peste un roman care vrea sa cumpere internet dar nu stie exact de care, romanul ii vorbeste initial in suedeza, il roaga apoi sa treaca pe engleza ca in secunda urmatoare tot in suedeza sa glasuiasca si sa nu va imaginati ca suedeza mea are vreun pic de accent suedez.
Ca veni vorba de accent. In timp ce instalam modemul am zis sa mai intreb ce si cum despre telefonia mobila din Suedia. Domnul Phone House imi spune despre un operator care face si drege, inclusiv imi ofera posibilitatea sa trimit 3000 sms gratis pe luna in Scotia. Prima oara cand am auzit asta cu Scotia eu nu am zis nimic, m-am gandit ca poate nu am inteles exact. Cand a repetat, nu am mai rabdat si am intrebat de ce sa trimit eu 3000 sms in Scotia. Nenea se uita un pic mirat la mine si ma intreaba, nu esti din Scotia?
M-am dumirit, si engleza si suedeza cu accent moldovenesc au un farmec aparte.
Ca sa nu o lungesc si mai mult si sa adormiti de tot (sarut mana mama! Sarut mana tata! Stiu macar ca voi nu adormiti in timp ce cititi) dupa 30 minute am plecat spre hotel cu internetul functional si cu neuronii in depresie.
Cu ultimele resurse am cumparat odorului revista lui preferata cu masini si ma amuzam in sinea mea cand am realizat ca pe Ina o sa cada fericirea sa-i citeasca copilului aventurile lui Bucsa, Fulger McQueen and co in suedeza.

Va urma!

Pana atunci va salut cu drag si va trimit ganduri bune!
Ciprian

2 comentarii:

  1. Mihaela Chiriac14 aprilie 2011, 11:24

    Aseara am "negociat" pentru prima data obtinerea unei legaturi virtuale cu voi.
    Nu-mi vine sa cred.
    Iti imaginezi ca voi citi tot ce ai scris aici mai ceva ca parintii vostri.
    Sa sti ca ne lipsiti.
    Ma bucur ca am dat de voi, chiar si dupa atata timp.
    Noi am "divortat" de Degetica si........nu prea mai suntem in relatii de dragoste. O rugasem pe Ana sa-mi dea adresa voastra dar..........
    In fine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si noi ne bucuram ca ai dat de noi si imi pare rau sa aud ca au fost probleme la gradi:(

    RăspundețiȘtergere