luni, 18 iulie 2011

Scoala, Ibiza si Hugo Boss


Nu prea am mai avut dispozitie sa scriu pe forum in ciuda faptului ca s-au intamplat lucruri ce meritau sa fie amintite.

Nu o sa incep cu vacanta din Spania ci o sa incep cu prima zi de scoala. Stiu ca suna ciudat insa nu vorbesc prostii. Andrei a inceput scoala. E adevarat nu scoala pe bune, cu lectii, teme si alte din astea care ne vin in minte cand ne gandim la scoala ci activitati in cadrul scolii. Aici in Suedia pe perioada verii scolile nu sunt inchise. In cadrul scolii parintii isi pot lasa odoarele se se joace. Altfel, scoala pe bune incepe pe 22 august.

Am inceput cu acest subiect pentru ca eu am fost extrem de emotionat. Am ajuns la momentul din viata in care mi-am luat copilul de mana si am mers la scoala. Si ca si cum asta nu ar fi fost in sine suficient de emotionant, toate astea s-au intamplat intr-o tare straina unde inca nu stapanesc acele detalii care sa ma faca sa ma simt chiar in largul meu in orice mediu. Una peste alta deja a trecut prima saptamana de scoala, Andrei a inceput sa se imprietenesca cu colegii, ba mai mult, intr-o zi cand am fost sa-l iau se plimba agale cu trotineta alaturi de o suedeza cu un an si un cap mai mare ca el si povesteau impreuna foarte entuziasti. Deci e de bine.  Daca e sa ma intrebati ce face el acolo, raspunsul e simplu, se joaca. Pana pe 22 august cand incepe anul scolar, cat ii ziua de lunga se joaca, ies prin parcuri, alearga, joaca fotbal si deseneaza.
Si o sa inchei subiectul prin a va spune ca in momentul in care am ajuns acasa din vacanta am gasit o felicitare din partea scolii pentru Andrei, o felicitare in care cineva de la scoala ii dorea o vara frumoasa si ii mai scria ca il asteapta in august. A fost un gest foarte frumos si un pic neobisnuit pentru mine.

Si acum sa trecem la partea mai zbucimata, la Ibiza.
Vorba lui Creanga, nu stiu atii cum sunt, dar eu, cand ma gandeam la Ibiza ma gandeam ca acolo doar asa ceva exista:




Nu greseam, asa ceva exista si de fapt eu am vazut foaaarte putine lucruri de genul asta ba mai mult, eu cred ca imaginatia mea nu este la nivelul lucrurilor care se intampla pe insula asta. Eu cred ca viata bate filmul rau de tot prin cluburile, barurile si discotecile existente in Ibiza.
Doar ca Ibiza nu inseamna doar asta iar noi cum am fost in vacanta in formatie complete am aflat mai multe despre Ibiza turismului familial. Cei care au pufnit in ras sunt rugati sa sa se abtina desi cred ca le e greu. Am descoprit o insula cu peisaje foarte frumoase, cu plaje spectaculoase, cu o apa din aia de care se vede prin vederi sau prin reviste.


Impactul termic a fost unul major. Veneam de la vara suedeza si am dat peste vara autentica, o vara din aia cand simti ca te topesti si  a ai da orice pentru o bere (apa, pepsi, etc) rece. Eu nu m ajuns inca atat de sofisticat incat sa-mi doresc vara la 38 grade sa beau un ceai fierbinte...
Oricum, am decis. Trebuie sa caut ce tara are o clima unde vara e ca in Suedia si iarna e ca in Spania si apoi sa vad ce limba se vorbeste pe acolo.

Spaniolii, atati cati mai erau in insula aia asaltata de turisti, au ramas la fel de pitoresti precum ii stiam doar ca de data asta am privit lucrurile un pic mai mult prin ochii celui care a stat 5 luni in Suedia decat prin ochii celui care a stat 35 ani in Romania. Dupa vreo 2 zile parca incepea sa-mi lipseasca o anumita ordine a lucrurilor pe care o gasesc in Suedia.
Vacanta a fost frumoasa si noi am avut si noroc. Mihaela, sora Inei (Multumim mult Tia!) ne-a condus in locuri de vis, am aflat si am vazut lucruri frumoase, am mancat in locuri unde mancarea e mancare si nu ceea ce de multe ori  intalneste un turist fara experienta.

Mi-am exersat un pic si limba gimnastica spaniola si ma pot mandri ca m-am descurcat, lunile petrecute anterior in Spania mi-au fost de real folos.

Andrei a fost si el super incantat de vacanta, cred ca si el a fost surprins de faptul ca in 10 zile cat am stat nu a auzit deloc indemnul sa iasa din apa. A stat in apa cat a vrut el, a facut castele de nisip si ne-am distrat copios toti 3.

Daca am vobit de plaja trebuie sa spun ca nu inteleg de ce costumele de baie pentru femei se mai vand cu sutien, oricum nu il poarta nimeni sau aproape nimeni. Ma gandesc ca doar cele care au dat forte mult pe costum au zis ca nu merita sa nu il poarte la cat a costat. 
In alta ordine de idei marturisesc ca mi-am dat seama din nou ca sunt complet demodat. Cred ca am facut parte din cei 5% din barbatii de pe insula care nu purtam chilotii in asa fel incat sa ramana afara o banda pe care sa apara, cumva neglijent, Hugo Boss, Armani and stuff. Deci oricat de trecuti prin viata ar fi fost chilotii pe care ii ai, degeaba ii ai daca pe ei nu scrie Calvin Klein si nu sunt purtati in asa fel incat si de pe terasa de peste drum de plaja sa se vada marca. Clar?
Un sfat  pentru cei 15% din cei care vin in ibiza si pentru altceva decat Space, Pacha and co. Musai trebuie inchiriata o masina si batuta insula in lung si in lat. Foarte mare nu e ea si sunt lucruri ce merita a fi vazute.

Dupa 10 zile de balaceala la toti 3 ni se cam facu dor de casa si cu ajutorul lui Marius care ne-a preluat de la aeroportul din Stockholm am ajuns din nou in vara suedeza unde cu greu dai peste temperaturi mai mari de 22 grade.


Pe scurt cam asa a fost vacanta noastra in Ibiza. Pana la o noua postare va salut cu drag, va doresc o vara frumoasa si va trimit ganduri bune!
Ciprian

6 comentarii:

  1. Scoala va fi tot o joaca si dupa 22 august :). Mult succes!

    Acum inteleg si eu ce spuneai la mine pe blog, de dorul de linistea, ordinea si calmul de aici...;). Numai bine si o vara frumoasa, suedeza cum e ea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Erata, ca am scris cam aiurea: inteleg de ce spuneai ca intelegi dorul dupa linistea, ordinea si calmul de aici :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Acu'sa nu fiu inteles gresit. Nu e deloc rau in Spania doar ca in Spania lipseste acel concept tipic suedez, acel "lagom". Vara frumoasa si voua!

    RăspundețiȘtergere
  4. Absolut! Nici nu m-am gandit ca nu ar fi bine in Spania, noua ne-a fost bine si in Ro in concediul asta :). Dar cu agitatia si nervii de rigoare :).

    RăspundețiȘtergere
  5. Salmi nu stie cum este la Eforie. Poate ii explici tu Ciprian. Aici vara, caldura si agitatie, aici cu toti "comerciantii" ambulanti de vand ce iti trebuie si mai ales ce nu-ti trebuie. Totusi am o mare curiozitate Ciprian, si este pentru toti 3: Nu va este dor de Bucuresti? de Romania cu tot atipicul ei?
    Va pupam pe toti 3 si ne este tare dor de voi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne e dor de parinti, prieteni, cunoscuti insa cam atat. Nu stiu cum o sa fie in viitor insa momentan nu ducem dorul Bucurestiului. Si e valabil pentru toti 3. Andrei cand a bazait dupa casa tot de prieteni a zis, de bunici

    RăspundețiȘtergere